Zaleca się wykonywanie poniższych ćwiczeń 3 do 4 razy dziennie, rozpoczynając pierwszą sesję rano, po wstaniu z łóżka. Po zakończeniu ćwiczeń należy założyć obuwie – najlepiej z wkładką FootWave.

ZALECANE ĆWICZENIA

Zaleca się wykonywanie poniższych ćwiczeń 3 do 4 razy dziennie, rozpoczynając pierwszą sesję rano, po wstaniu z łóżka. Po zakończeniu ćwiczeń należy założyć obuwie – najlepiej z wkładką FootWave. Nie rozpoczynaj dnia chodząc boso po twardej powierzchni podłogi! UWAGA: Poniższe ćwiczenia wykonywane poprawnie powinny dać uczucie ”rozciągania” – nie mogą wywoływac bólu!

Rozciąganie przy pomocy ręcznika

Siedząc jeszcze w łóżku umieszczamy zrolowany ręcznik na śródstopiu, przytrzymując każdy jego koniec w dłoniach. Przyciągamy ręcznik do siebie utrzymując nogę wyprostowaną w stawie kolanowym, aby delikatnie odgiąć palce stóp w stronę tułowia. Utrzymujemy tę pozycję przez 15-20 sekund i powtarzamy 4 razy na każdą nogę.

Masowanie za pomocą piłeczki

Przed wstaniem z łóżka siadamy na jego krawędzi i opuszczamy stopy w dół. Pod masowaną stopę wkładamy piłkę (tenisową lub golfową, wałeczek do rolowania, butelkę z wodą) i przesuwamy ją w kierunku od pięty do palców stopy – i z powrotem. Ćwiczenie wykonujemy przez około 2 minuty na każdą stopę. W miarę możliwości próbujemy też powtórzyć ćwiczenie w pozycji stojącej.

Rozciąganie łydki

Stajemy naprzeciwko ściany, opierając się o nią wyprostowanymi rękami. Jedną nogę stawiamy z przodu w lekkim ugięciu w stawie kolanowym. Drugą nogę stawiamy krok za pierwszą w pozycji wyprostowanej, pięta powinna przylegać płasko do podłogi. Pogłębiamy ugięcie przedniej nogi do momentu, gdy poczujemy napięcie w nodze pozostawionej z tyłu. Utrzymujemy tę pozycję przez 20 sekund, powtarzamy 4 razy i następnie zmieniamy nogę.


Również może Cię zainteresować

Ćwiczenia 2021-02-17
Podziel się

Ćwiczenia na halluksy

Zapraszamy Was na nowy cykl ćwiczeń! Tym razem przygotowaliśmy dla Was ĆWICZENIA NA HALUKSY - to, niestety, bardzo popularna dolegliwość stóp i warto w jej leczenie włączyć ćwiczenia, tak aby wzmocnić efekt działania dynamicznych wkładek ortopedycznych i przyspieszyć proces regeneracji.

Czytaj dalej
Ćwiczenia 2020-04-21
Podziel się

Nęka Cię uporczywy ból kolana

Ból kolan, fachowo nazywany zespołem bólowym przedniego przedziału kolana, czy też zespołem bólowym rzepkowo – udowym, jest jednym z najczęstszych zaburzeń mięśniowo - szkieletowych. Charakteryzuje go ból i opuchnięcie. Ból ten odczuwany jest jako „rozlany” w okolicy przedniej stawu kolanowego i może lokalizować się pod lub za rzepką, zwłaszcza przy wzmożonym ruchu jak na przykład bieganie. Ból ten nasila się podczas wstawania np. z krzesła czy wchodzeniu i schodzeniu ze schodów.

Czytaj dalej
Ćwiczenia 2019-08-07
Podziel się

Twoje dziecko pod specjalnym nadzorem

Każdy rodzic dba jak najlepiej o swoją małą pociechę już od pierwszych chwil gdy pojawia się na tym świecie. Odpowiednie pożywienie, zdrowe soczki, śliczne ubranka, piękny pokój, zabawki i przede wszystkim dużo miłości i uśmiechu. 

Czytaj dalej
Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień
Do góry