Zestaw ćwiczeń wspomagających leczenie zapalenia rozcięgna podeszwowego (ostrogi piętowej).

  • Masaż rozcięgna podeszwowego
    Siadamy na krześle i toczymy stopą butelkę po podłodze. Ćwiczenie wykonujemy przez 5 minut na jedną i na drugą stopę.
  • Rozciąganie rozcięgna podeszwowego #1
    Siadamy na łóżku(idealne ćwiczenie zaraz po przebudzeniu), nogi wyprostowane przed sobą. Zakładamy zwinięty ręcznik na stopę (dokładnie na śródstopie), trzymając w rękach oba jego końce przyciągamy ręce do klatki piersiowej i przytrzymujemy. Ćwiczenie wykonujemy powoli, delikatnie z utrzymaniem wyprostowanych kolan. Rozciąganie wykonujemy przez 20 sekund i powtarzamy 10 razy na każda stopę.
  • Rozciąganie rozcięgna podeszwowego #2
    Siedząc na krześle, na sofie (np. podczas oglądania telewizji) unosimy palce stóp ku górze i wytrzymujemy w tej pozycji kilka sekund. Czynność powtarzamy kilkakrotnie na jedna i na drugą stopę.
  • Rozciąganie rozcięgna podeszwowego #3
    Stajemy na schodku (w warunkach domowych możemy użyć grubej stabilnej książki), pod palce wkładamy zwinięty ręcznik. Następnie dokonujemy wspięcia na palce obunóż, odrywamy zdrową nogę od podłoża i bardzo powoli opuszczamy pietę bolesnej nogi poza schodek.
  • Rozciąganie łydki – patrz BÓL i PRZYKURCZE ŁYDEK

Również może Cię zainteresować

Ćwiczenia 2021-02-17
Podziel się

Ćwiczenia na halluksy

Zapraszamy Was na nowy cykl ćwiczeń! Tym razem przygotowaliśmy dla Was ĆWICZENIA NA HALUKSY - to, niestety, bardzo popularna dolegliwość stóp i warto w jej leczenie włączyć ćwiczenia, tak aby wzmocnić efekt działania dynamicznych wkładek ortopedycznych i przyspieszyć proces regeneracji.

Czytaj dalej
Ćwiczenia 2020-04-21
Podziel się

Nęka Cię uporczywy ból kolana

Ból kolan, fachowo nazywany zespołem bólowym przedniego przedziału kolana, czy też zespołem bólowym rzepkowo – udowym, jest jednym z najczęstszych zaburzeń mięśniowo - szkieletowych. Charakteryzuje go ból i opuchnięcie. Ból ten odczuwany jest jako „rozlany” w okolicy przedniej stawu kolanowego i może lokalizować się pod lub za rzepką, zwłaszcza przy wzmożonym ruchu jak na przykład bieganie. Ból ten nasila się podczas wstawania np. z krzesła czy wchodzeniu i schodzeniu ze schodów.

Czytaj dalej
Ćwiczenia 2019-08-07
Podziel się

Twoje dziecko pod specjalnym nadzorem

Każdy rodzic dba jak najlepiej o swoją małą pociechę już od pierwszych chwil gdy pojawia się na tym świecie. Odpowiednie pożywienie, zdrowe soczki, śliczne ubranka, piękny pokój, zabawki i przede wszystkim dużo miłości i uśmiechu. 

Czytaj dalej
Ćwiczenia 2019-08-06
Podziel się

Ostroga Piętowa - zalecane ćwiczenia

Zaleca się wykonywanie poniższych ćwiczeń 3 do 4 razy dziennie, rozpoczynając pierwszą sesję rano, po wstaniu z łóżka. Po zakończeniu ćwiczeń należy założyć obuwie – najlepiej z wkładką FootWave.

Czytaj dalej
Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień
Do góry